فروشگاه اینترنتی پارسا فایل

بزرگترین پایگاه پایان نامه و پروژه های دانشجویی

فروشگاه اینترنتی پارسا فایل

بزرگترین پایگاه پایان نامه و پروژه های دانشجویی

فروشگاه اینترنتی پارسا فایل

منبع دانلود فایل های استخدامی , فنی و مهندسی , علوم پزشکی , علوم انسانی , علوم پایه , آموزش و پرورش , کارآموزی , نرم افزار , تحقیق , مقاله , پایان نامه , دانش آموزی ...

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین نظرات
دسته بندی پایان نامه و مقالات رشته اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 135 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19

دانلود مقاله رشته اقتصاد

نقش و جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد ایران

 
 چکیده
بازارهای سرمایه پیش برنده ی توسعه و رشد اقتصادی کشور از طریق تسهیل وتنوع دسترسی شرکتها به منابع مالی هستند و برای دستیابی به این هدف بر نقش انواع نهادهای مالی و شرکتهای تهیه کننده گزارش های صحیح و قابل اتکای مالی تکیه می کنند . در این نوشتار راجع به چرایی اهمیت نقش بازارهای سرمایه، علل تاکید بر نقش نهادهای مالی و تفاوت عملکرد بازارهای سرمایه در بازارهای بکر ، نوظهور و توسعه یافته بررسی می شود . با توجه به طبقه بندی ایران به عنوان کشوری دارای بازار بکر بیان می شود که سیاستگذاران در مسیر حرکت به سمت توسعه بازار سرمایه چه ساختارهای تاثیر گذار و کلیدی را مد نظر قرار دهند تا در ایجاد  یک زیر ساخت کارا و اثربخش برای نقش آفرینی بازار سرمایه ای توسعه یافته موفق عمل نمایند .
 
 

 
مقدمه
اگر مرزهای پدیده ای مورد مطالعه را نتوان به شیوه ی علمی تعیین کرد ،مطالعات مبتنی بر ویژگی های آن پدیده را نمی توان علم نامید . ( پروفسور ها- جون چنگ،1393،ص10).  از آنجا که نظام های مالی در تمام دنیا از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند اگر ما به درک واقعیتها ، نقط قوت و نقاط ضعف این نظام ها پی نبریم و با این مسائل مواجه نشویم، نخواهیم فهمید که جهان واقعا" بر چه پاشنه ای می چرخد و اگر به چگونگی کار جهان پی نبریم ، نمی توانیم از منافع مان دفاع کنیم.
 
از آنجا که با مطالعه تجربیات سایر کشورهای دنیا درمی یابیم که بهره برداری از توانایی و ظرفیت بازارهای سرمایه در رشد و توسعه اقتصادی کشور ضرورت دارد  و نقش آفرینی این بازار در کنار نظام بانکی کشور می تواند منجر به بهبود در ساختارهای تامین مالی شده و بهترین بهره برداری از پس اندازهای خرد عمومی شکل بگیرد بنابراین درک مختصات و پیش نیازهای عملکرد موثر این بازار می تواند تا حدود بسیار زیادی روشن گر مسیری باشد که باید بپیماییم . توجه به این موضوع بسیار مهم و ضروری است که بازار سرمایه همانند شمشیری دولبه است زیراپس از وقوع بحران مالی سال های 9-2008 همگان دریافتند که عملکرد بازارهای سرمایه همچنان که می تواند رشد و بالندگی را به دنبال داشته باشد در صورت عدم توجه به برخی موارد نظیر حجم نقدینگی می تواند آفریننده ی بحران های مالی باشد که اثرات سوء آن سالها بر اقتصاد کشورها اثرگذار باشد .
 
بنابر آنچه گفته شد ، در نظر داریم تا با بیان الزامات کلیدی وجود بازارهای سرمایه توسعه یافته، بیان آمارهایی در خصوص جایگاه بازارهای سرمایه در بازارهای بکر، بازارهای نوظهور و بازارهای توسعه یافته دریابیم و شناخت زیر سیستم هایی که می بایست به همراه بازارهای سرمایه توسعه یابند تا منجر به اثر بخشی این بازارها شوند ، گامی در راستای تعمیق شناخت خوانندگان گرامی از نقش، جایگاه و الزامات وجود یک بازار سرمایه توسعه یافته برداریم.
 
 
فهرست مطالب
نقش و جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد ایران 1
چکیده 1
واژگان کلیدی 1
جستار گشایی 1
بیان مساله 2

اهمیت نقش بازار سرمایه 8

وقتی صحبت از وجود نهادهای مالی میشود که برای توسعه بازار سرمایه ضروری هستند، می توان به موارد زیر اشاره نمود : 12

عوامل موثر در سطح کلان بازار : 13

جایگاه عوامل موثر در سطح شرکتهای بازار 15

فرجام 16
منابع فارسی 17
منابع لاتین 17
 
 
 

دانلود نقش و جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد ایران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی