- ۰ نظر
- ۰۸ بهمن ۹۵ ، ۱۱:۱۱
مقدمه
نسبتهای مالی در یک دستهبندی کلی به پنج دسته تقسیم میشوند. نسبتهای نقدینگی که کفایت و قدرت نقدینگی شرکت را در قبال بازپرداخت بدهیهای کوتاهمدت مشخص میکند. نسبتهای اهرمی که میزان تأمین مالی شرکت از منابع مالی خارجی را بیان میکند. نسبتهای فعالیت که نحوه کاربرد دارائیها را نشان میدهد. نسبتهای سودآوری که وضعیت شرکت را از لحاظ سودآوری ارزیابی میکند، و بالاخره نسبتهای مالکیت که بهطور مستقیم و غیرمستقیم پیونددهنده سود و نقدینگی هستند و وضعیت سرمایهگذاری در یک شرکت را در زمان حال و آینده بررسی میکند.
چکیده:
چکیده
ارزش شرکت از انتظارات بازار در مورد عملکرد شرکت شکل می گیرد. حسابداری جهت شکل گیری این انتظارات اطلاعات مورد نیاز را برای بازار فراهم می کند. ارزش دفتری حقوق صاحبان سهام نشان دهنده عملکرد گذشته و سود دوره جاری شاخص عملکرد دوره گذشته می باشد. بدین ترتیب، این معیارها بعنوان مبنایی برای ارزیابی مورد استفاده قرار می گیرد.در این تحقیق به این موضوع اشاره شده است که قابلیت اتکاء اطلاعات حسابداری ممکن است مربوط بودن آن را در تعیین ارزش شرکت تحت تأثیر قرار دهد. سود در معرض دستکاری قرار دارد و همین امر ممکن است قابلیت اتکاء و مفید بودن آن را در فرایند ارزیابی کاهش دهد. این به دلیل جزء تعهدی سود می باشد که تا حدی تحت تأثیر اختیارات مدیریت قرارمی گیرد. بدلیل اینکه اصول حسابداری (GAAP) درجه ای از آزادی را در اختیار مدیریت قرار داده، این انعطاف پذیری ممکن است توسط مدیریت مورد استفاده قرار گیرد.
چکیده
چکیده
چکیده:
مدیر مدرسه شخصیتی است در جستجوی یافتن راهی برای احیای ارزشهای راستین خود و ساختن دنیایی بهتر با هدف بهبود در زندگی مردم و کمک به آنها برای حل مشکلات خود در دوره ای زندگی می کند که جامعه از بسیاری مشکلات اجتماعی از جمله رشوه خواری، فقر، خفقان سیاسی، فرهنگ پایین مردم، فساد اجتماعی، تملق و چاپلوسی و... انباشته شده است.آل احمد در این کتاب مستقیما مشکلات عصر خود را منعکس کرده و در این کتاب سعی شده است که تا حدی مشکلات جامعه بازگو شود و نویسنده با وجود نداشتن مدرک تحصیلی در رشتههای سیاسی و یا جامعه شناسی به خوبی توانسته است این موضوعات را مطرح کند که متأسفانه میتوان گفت تمامی آنها گوشهای از حقیقت است.
مقدمه:
نوشته پیشرو سرگذشت فروغ فرخزاد و ترسیم شخصیت، اخلاق و مشی وی در زندگی شخصی و اجتماعی اوست. بیشک پایههای تربیت و سازندگی در بستر خانواده ممهّد میگردد و فروغ بارها در نامههای خویش به برادر و پدر متذکر گردیده است که این معنی را در خانواده خویش نمیبیند. وی در زندگی به دنبال هوای تازهای بود که آن را در نیافت. فروغ به این مهم گاه در گفتههای خویش اشاره میکند که باید از خویش شروع کرد و به فکر تغییر در اعماق جامعه و مردم روزگار خویش نبود(رک نامه به برادر) اما عملاً به طور روشن در زندگی وی سلوک الی الله و تهذیب نفس دیده نمیشود.